Güvenli İnternet2023-05-12T12:19:07+03:00

Güvenli İnternet Hizmeti Nedir?

Güvenli İnternet Hizmeti, sizi ve ailenizi internetin zararlı içeriklerinden büyük oranda korumak amacıyla Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından Şubat 2011 tarihinden itibaren sunulan bir kamu hizmetidir. Bu hizmet kapsamında, seçtiğiniz profilde tanımlı site veya uygulamalara mobil cihazınızdan erişim engellenir.

Tüm Operatörler ve servis sağlayıcılarını kapsayan 08.06.2021 tarihli Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) kararınca, mobil internet hizmeti satın alan tüm yeni müşterilerimizde “Güvenli İnternet – Yalın Aile Profili” aktif olacaktır.

Yeni müşterilerimiz abonelikleri başlangıcından itibaren ücretsiz olarak bu servisten istifade edebilir, dilediği zaman profilini değiştirebilir ya da servisi iptal edebilir.

Detaylı bilgi için www.guvenlinet.org.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Güvenli İnternet Hizmeti hangi profillerden oluşur?

Çocuk ve Aile olmak üzere iki farklı profil seçeneği ile sunulmaktadır. Bu profillere ait kriterler psikoloji, pedagoji, sosyoloji ve hukuk alanlarında uzman akademisyenlerin bulunduğu, BTK bünyesindeki bir kurul tarafından tespit edilmektedir. guvenlinet.org.tr/sorgula adresinden sitelerin hangi profilde olduklarını sorgulayabilirsiniz.

Çocuk Profili

Pedagoji, sosyoloji ve psikoloji alanlarında uzman akademisyenlerin bulunduğu bir komisyon tarafından belirlenen kriterlere uygun kategorilerdeki sitelere erişilebilen profildir.

Aile Profili

Kumar, uyuşturucu, fuhuş, müstehcenlik, şiddet, terör, dolandırıcılık, zararlı yazılım gibi kategorilerdeki siteleri engelleyen profildir.

Güvenli İnternet Hizmeti nasıl alınır/iptal edilir?

Güvenli Internet Servisini iptal etmek için “GUVENLI IPTAL” yazıp 2500’e SMS gönderebilirsiniz.

Güvenli Internet Servisini aktif etmek için aşağıdaki şekilde profil seçiminizi yaparak 2500’e SMS gönderebilirsiniz.
Profillerle ilgili detaylı bilgiyi https://www.guvenlinet.org.tr/guvenli-internet-hizmeti adresinden alabilirisiniz.

Profil Seçenekleri

Abonelik için SMS Metni

Çocuk Profili

“GUVENLI COCUK”

Aile Profili (Yalın Aile Profili)

“GUVENLI AILE”

Aile + Oyun Kısıtlı Profil

“GUVENLI OYUN”

Aile + Sosyal Kısıtlı Profil

“GUVENLI SOSYAL”

Aile + Sohbet Kısıtlı Profil

“GUVENLI SOHBET”

Aile + Sosyal+Sohbet Kısıtlı Profil

“GUVENLI SOSYAL SOHBET”

Aile + Sosyal+Oyun Kısıtlı Profil

“GUVENLI SOSYAL OYUN”

Aile + Oyun+Sohbet Kısıtlı Profil

“GUVENLI OYUN SOHBET”

Aile + Sosyal+Sohbet+Oyun Kısıtlı Profil

“GUVENLI SOSYAL SOHBET OYUN”

Güvenli İnternet Hizmeti alma, iptal etme ya da profilinizi görme/değiştirme taleplerinizi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Mevcut Güvenli İnternet hizmeti profilimi nasıl görüntüleyebilirim?

Hizmet profilinizi görüntülemek için İnternet hizmetini almakta olduğunuz hat üzerinden https://www.guvenlinet.org.tr adresine veya tüm bağlantı noktalarından Vodafone Yanımda İnternet’e girmeniz yeterlidir.

Başvuru, İptal ve Profil değişikliği için Yöntemler2024-03-20T12:23:47+03:00

Web sitemizden online başvuru yaparak veya 0282 290 26 26 no’lu hattımızı arayarak abone olmak için ilk adımı atabilirsiniz. Dilerseniz hemen şimdi Buraya tıklayarak bir satış temsilcimizin sizi araması için talepte bulunabilirsiniz. Ardından sizin hiç bir işlem yapmanız gerekmiyor. Ekibimiz kurulum için adresinize gelecek ve sözleşmeleri imzalattıktan sonra modem kurulumunuzu gerçekleştirecek ve internetinizi kullanmaya başlayabileceksiniz.

Güvenli İnternet hizmeti2024-03-20T12:23:58+03:00

Güvenli İnternet hizmeti anayasamızın ilgili hükümleri (41. Ve 58. Madde) geregince yasal olarak ülkemizdeki İnternet kullanıcılarının İnternet’teki zararlı yayınlardan korunmasına yönelik bir hizmettir. BTK tarafından yapılan anlaşmalar sonucunda Şubat 2011 yılında “İnternet’in Güvenli kullanımına İlişkin Usul ve Esaslar” Bilişim Teknolojileri Kurumu tarafından yayınlanmıştır ve erisim saglayıcılar tarafından altyapısı olusturularak hizmete sunulmustur.
Güvenli Internet Hizmeti zorunlu bir hizmet degildir ve istege baglı olarak yararlanılır. Servisten yararlanmak istemeyen aboneler hiç bir degisiklik olmadan Internet kullanımlarına devam edebilirler.
Güvenli Internet Hizmeti (GIH) siz abonelerimize sunduğumuz alternatif bir hizmettir. Bu hizmet kapsamında kendinizi ve ailenizi internetteki zararlı içeriklerden koruyabilir, evinize internetle gelen içerigi seçebilirsiniz. Bu hizmetten program yüklemeden veya ayar yapmadan kolayca, internetinizi hiç yavaşlatmadan hızlıca ve ücretsizce yararlanabilirsiniz.
Güvenli Internet Hizmeti çocuk ve Aile olmak üzere iki farklı profilden oluşur. istediğiniz profili bize ulaşarak seçebilir veya söz konusu hizmetten vazgeçebilirsiniz.
Güvenli Internet servisi, profiler, veya sınıflandırılması ile ilgili hata olduğunu düşündüğünüz web sitelerini bildirmek için BTK’nin https://www.guvenlinet.org.tr adresini kullanabilirsiniz veya BTK’nin sağladıgı ilgili telefon olan 0312 5828282’u arayabilirsiniz.

Güvenli İnternet Hizmeti2024-03-20T12:24:05+03:00

Güvenli Internet Hizmeti sizi ve ailenizi sadece internetin muhtemel zararlı içeriklerinden korur, zararli içerige sahip Internet sitelerine erisimi engeller.

Hizmet ile ilgili öneri ve itirazlarımı nasıl iletebilirim?2024-03-20T12:24:16+03:00

Güvenli İnternet servisi, profiller, veya sınıflandırılması ile ilgili hata olduğunu düşündüğünüz web sitelerini bildirmek için BTK’nın https://www.guvenlinet.org.tr/itiraz adresine gidebilir veya BTK’nin ilgili telefon numarası, 0312 5828282’u arayabilirsiniz.

Bir sitenin Güvenli İnternet Hizmeti kapsamına girip girmediğini nasıl öğrenebilirim?2024-03-20T12:24:39+03:00

https://www.guvenlinet.org.tr/ sayfası üzerinden sorgulayabilirsiniz.

Güvenli İnternet Hizmeti düzenlemesinin hukuki dayanağı nedir?2024-03-20T12:24:48+03:00

Elektronik Haberleşme Kanunu uyarınca çıkarılan Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin “İnternetin güvenli kullanımı” başlıklı 15. maddesi, tüm internet servis sağlayıcılara internetin güvenli kullanımına yönelik ücretsiz alternatif hizmet sunma yükümlülüğü getirmektedir.

Profillere ait kriterler nasıl belirlenir?2024-03-20T12:24:56+03:00

4.08.2011 tarihli 2011/DK-14/461 sayılı Kurul Kararının 10’uncu maddesi ile Çocuk ve Aile Profil Kriterleri Çalışma Kurulu oluşturulmuştur. Çocuk ve Aile Profil listelerinin oluşturulmasına ilişkin kriterler, Çocuk ve Aile Profil Kriterleri Çalışma Kurulu tarafından tespit edilir. Çocuk ve Aile Profil Kriterleri Çalışma Kurulu, kurum koordinasyonunda 11 üyeden oluşur. Çocuk ve Aile Profil Kriterleri Çalışma Kurulu, biri başkan olmak üzere kurumdan 3, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’ndan 2, İnternet Kurulunun sivil toplum temsilcisi üyelerinden 2, Türkiye Dijital Oyun Federasyonu’ndan 1 ve psikoloji, pedagoji, sosyoloji, hukuk gibi ilişkili alanlarda uzmanlığı olan kişiler arasından kurum tarafından seçilen 3 üyeden oluşur.

Bütün servis sağlayıcıları aynı usul ve esasları mı uygulayacak?2024-03-20T12:25:07+03:00
İnternetin Güvenli Kullanımına İlişkin Usul ve Esasların kapsamı tüm internet servis sağlayıcıları için aynıdır.
Yeni abonelere seçim yapmadıkları takdirde otomatik olarak güvenli internet profili tanımlanacak mı?2024-03-20T12:25:18+03:00
08.09.2021 tarihi sonrası gerçekleşen aboneliklerde, taahhüt üzerinde seçim belirtilmezse, BTK kararınca müşterilerimiz, Güvenli İnternet Hizmeti/ Aile Profili’nden ücretsiz olarak istifade edeceklerdir. Müşterilerimiz istedikleri zaman, bu sayfada belirtilen kanallar aracılığıyla güvenli internet profillerini değiştirebilir ya da iptal edebilirler.
Güvenli İnternet Hizmeti ve hizmet ile ilgili BTK kararları, tüm sabit internet servis sağlayıcıları için de geçerlidir.2024-03-20T12:25:28+03:00
Güvenlik profilleri evde internet sağlayıcıları için de geçerli mi?
Seçtiğim güvenli internet profili benden habersiz değiştirilebilir mi?2024-03-20T12:25:59+03:00

Seçilen profiller ve hizmet tercihleri yalnız kullanıcı tarafından değiştirilebilir.

Girilemeyen sitelere güvenli internet tercihi sebebiyle mi girilemediği anlaşılabilir mi?2024-03-20T12:26:12+03:00

Müşterilerimiz, profilleri nedeniyle internet sitelerine erişemediklerinde işletmeciler tarafından tasarlanan Uyarıcı ve Bilgilendirici İnternet Sayfasına yönlendirilirler.